پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
علم قدرت آفرین است

هم‌زمان با هفته پژوهش و فناوری رقم خورد؛

علم قدرت آفرین است

- 1402/09/25

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با هدف رسیدگی به مشکلات شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان پارک علم و فناوری خراسان از این مجموعه بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، حجت‌الاسلام حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری خراسان رضوی و معاونین و مسئولان مرتبط در این موضوع، با هدف رسیدگی به مشکلات شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان پارک علم و فناوری خراسان از این مجموعه بازدید کرد.

حسینعلی اخلاقی امیری، معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان ضمن ارائه دستاورهای پارک علم و فناوری خراسان به معرفی خدمات این مجموعه پرداخت.

اخلاقی با اشاره بر ظرفیت‌های تاثیرگذار شرکت‌های پارک علم و فناوری خراسان در حوزه‌های مختلف گفت: تاکنون شرکت‌های پارک علم و فناوری خراسان ثابت کرده‌اند که از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار هستند ولی متاسفانه وجود مشکلات کوچک که بسیار راحت قابل حل هستند باعث کند شدن روند پیشرفت شده و با حل این معضلات می‌توان به شکوفایی شرکت‌ها کمک شایانی کرد.

در ادامه این بازدید شرکت‌های حاضر ضمن ارائه‌ خدمات و دستاوردهای ملی خود به بیان مشکلات و دغدغه‌های موجود پرداختند.

رضا قاضی‌خانی، معاون توسعه و مدیریت منابع پارک علم و فناوری خراسان ضمن بررسی قانون جهش تولید دانش‌بنیان اجرای مواد 9 و 15 آن قانون مبنی بر تشکیل شعب تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان در شوراهای حل اختلاف و دادگاه‌ها و حضور نماینده حقوقی از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان را درخواست کرد و بر رسیدگی با اولویت بر پرونده‌های شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با تاکید بر بدیهی بودن تاثیرگذاری دانش‌بنیان‌ها گفت: تاثیر گذار بودن دانش‌بنیان‌ها برای همه ثابت شده است و ما هم بر این اعتقادیم که نه تنها در بحث اقتصادی بلکه در بحث روابط بین‌الملل و هویت ملی نیز تاثیر گذاری چشمگیری دارد.

وی افزود: دانش‌بنیان بر گرفته از علم است و علم مالکیت مشاعی دارد و فرق ایران در بهره‌مندی از این مالکیت مشاع این است که در استفاده از آن کرامت انسانی را در نظر می‌گیرد.

حمزه خلیلی ادامه داد: در علم نیاز به صبوری است ولی حاصل آن قدرت است. ما زمانی می‌توانیم با تحریم‌ها مقابله کنیم که توان لازم برای این قدرت را بدست آوریم به همین دلیل من استقامت و حکومت را در علم می‌بینم به همین منظور به لحاظ حقوقی و آنچه در سطح اختیارات از شما دانش‌بنیان‌ها حمایت می‌کنم.

شایان ذکر است این جلسه در ادامه نشست‌های مستمر در سال‌های گذشته برگزار شده و با همکاری سید امیر مرتضوی، معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی در شرکت دانش‌بنیان خدمات نیروگاهی آهار شرق برگزارشد.

در این نشست دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاون قضایی رئیس کل و سرپرست معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان، معاون قضایی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب مشهد، معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب  ناحیه 7 مشهد، مدیر کل تامین اجتماعی استان، مدیر کل امور مالیاتی استان، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌های استان نیز حضور داشتند.

دانلود پیوست خبر
رضا قاضی خانی رضا قاضی خانی مسعود جمشیدیان مسعود جمشیدیان علیرضا افتاده علیرضا افتاده ابوذر امینی ابوذر امینی حسینعلی اخلاقی امیری حسینعلی اخلاقی امیری میتراسادات ناظر میتراسادات ناظر